Dejavnosti smo razporedili na tri sklope. Učenci bodo prejeli v šoli prijavnico za izbor dejavnosti Rap-a v četrtek, 20. junija 2024. Prijavnice vrnejo najkasneje do ponedeljka 24. junija 2024.
Prosimo, da iz ustreznega nabora skupaj izberete največ tri dejavnosti, ki bi jih obiskovali vaši otroci. Vaši odgovori nam bodo v pomoč pri oblikovanju skupin in načrtovanju dela v razširjenem programu v šolskem letu 2024/25.
Učenci, ki v letošnjem letu obiskujejo 1. in 2. razred: prijavnica 1. triada
Opisi dejavnosti:
——————————
Učenci, ki v letošnjem letu obiskujejo 3. in 4. razred: prijavnica 4. in 5. r
Opisi dejavnosti: 2. triada
——————————
Učenci, ki v letošnjem letu obiskujejo 5. do 8.. razred: prijavnica 6. – 9. r.
Opisi dejavnosti: 3. triada
RAZŠIRJEN PROGRAM (RAP)
NAMEN RAP
Temeljni namen razširjenega programa osnovne šole je vsem učencem in učenkam omogočiti zdrav in celosten osebnostni razvoj, ki sledi njihovim individualnim zmožnostim, interesom, talentom in potrebam, ob smiselnem upoštevanju individualnih pričakovanj.
Razširjeni program osnovne šole omogoča bolj poglobljeno spoznavanje učencev in prispeva k medsebojnemu sodelovanju in razvijanju kakovostnih odnosov med strokovnimi delavci in učenci, kar pomembno pripomore k večji motiviranosti obojih za doseganje ciljev osnovnošolskega programa v celoti. Razširjeni program osnovne šole je komplementarni del obveznega programa, saj je mogoče namene in cilje tako enega kot drugega uresničevati samo v smiselni sinergiji, po drugi strani pa je njegov namen dosegati tudi lastne, specifične cilje, ki jih zgolj v obveznem programu ni mogoče udejanjati v celoti.
Vrednote, kot so znanje, učenje, medsebojno sodelovanje, dejavno državljanstvo, kultura, zdravje, gibanje in igra, so temeljni gradniki razširjenega programa, ki ima tudi zaradi večjih možnosti za udejanjanje načela individualizacije izjemno pomembno vlogo pri zagotavljanju optimalnega učnega okolja za učenke in učence, ki se iz različnih razlogov srečujejo z večjimi izzivi pri opismenjevanju, usvajanju znanja in doseganju minimalnih ter temeljnih standardov znanja v osnovnošolskem izobraževanju: zaradi posebnih potreb, učnih težav, jezikovnih ovir, kulturne različnosti ali socialne in ekonomske prikrajšanosti.
Razširjeni program je prostor razvijanja posebnih talentov in nadarjenosti učenk in učencev, ki zmorejo in želijo doseči več, kot jim lahko šola omogoči v okviru obveznega programa.
Splošni cilji:
- odpravljanje vrzeli, poglabljati in nadgrajevati cilje obveznega programa osnovne šole;
- večja izbirnost in participacija učenk in učencev;
- razvijanje ustvarjalnosti in inovativnosti učenk in učencev;
- poglobljeno spoznavanje posebnosti posameznih učencev in tako večje možnostim za udejanjanje načela individualizacije;
- razvijanje učenčevih interesov, spretnosti in znanja, razvijanje učnih in delovnih navad;
- spodbujati kakovostno preživljanje prostega časa ter zdravega življenjskega sloga.
POTEK DELA V RAP OD 1. DO 5. RAZREDA
V okviru razširjenega programa se po priloženem urniku izvajajo vsebine naslednjih sklopov:
- Hrana in prehranjevanje
- Igra in samostojno načrtovanje prostega časa
- Samostojno in sodelovalno učenje
- Gibanje
Časovna razporeditev dela v RAP od 1. do 5. razred
URE | PONEDELJEK | TOREK | SREDA | ČETRTEK | PETEK |
12.10–12.55 | Hrana in prehranjevanje | Hrana in prehranjevanje | Hrana in prehranjevanje | Hrana in prehranjevanje | Hrana in prehranjevanje |
13.00–13.45 | Igra in samostojno načrtovanje prostega časa | Igra in samostojno načrtovanje prostega časa | Igra in samostojno načrtovanje prostega časa | Igra in samostojno načrtovanje prostega časa | Igra in samostojno načrtovanje prostega časa |
13.50–14.35 | Samostojno in sodelovalno učenje | Samostojno in sodelovalno učenje | Samostojno in sodelovalno učenje | Samostojno in sodelovalno učenje | Samostojno in sodelovalno učenje |
14.40–15.25 | Gibanje | Gibanje | Gibanje | Gibanje | Gibanje |
15.30–16.15 | Igra in samostojno načrtovanje prostega časa | Igra in samostojno načrtovanje prostega časa | Igra in samostojno načrtovanje prostega časa | Igra in samostojno načrtovanje prostega časa | Igra in samostojno načrtovanje prostega časa |
Časovna razporeditev ur pouka in odmorov
Začetek rednega pouka je ob 7.30 oz. 8.20. Pred in po pouku potekajo dejavnosti v okviru razširjenega programa.
URA | POUK | ODMOR | RAP | |
Jutranje igrarije | 6.00–7.30 | |||
1 | 7.30–8.15 | 8.15–8.20 | ||
2 | 8.20 –9.05 | 9.05–9.25 | ||
3 | 9.25–10.10 | 10.10–10.30 | ||
4 | 10.30–11.15 | 11.15–11.20 | ||
5 | 11.20–12.05 | 12.05–12.10 | ||
6 | 12.10–12.55 | 12.55–13.00 | 1. ura | 12.10–12.55 |
7 | 13.00–13.45 | 13.45–13.50 | 2. ura | 13.00–13.45 |
8 | 13.50–14.35 | 3. ura | 13.50–14.35 | |
4. ura | 14.40–15.25 | |||
5. ura | 15.30–16.15 | |||