Spoštovani starši.
Šolsko leto se počasi izteka. Priprave na novo šolsko leto so v polnem teku. Vljudno vas prosimo, da do zadnjega dne pouka, 24. junija 2025, prijavite otroka k dejavnostim razširjenega programa za naslednje šolsko leto.
Cilji osnovnošolskega izobraževanja se uresničujejo znotraj celotnega programa osnovne šole tako v okviru obveznega kot tudi razširjenega programa.
Pomembnost razširjenega programa osnovne šole, v katerega učenci vstopajo prostovoljno, je v njegovi inkluzivni naravnanosti: nikogar ne izključuje, temveč vsem omogoča vključenost v dejavnosti na različnih področjih. S tem prispeva tako k sprejemanju različnosti kot tudi k zadovoljevanju raznolikih interesov in spodbujanju odličnosti ter osebne angažiranosti prav vsakega učenca.
Za učence, ki se bodo odločili, da bodo obiskovali dejavnosti RAP-a, bo obiskovanje dejavnosti obvezno. Prisotnost učenca na dejavnosti se obravnava enako kot pri obveznih predmetih; vsako odsotnost morajo starši opravičiti.
OPISI PONUJENIH DEJAVNOSTI:
Opisi dejavnosti za učence, ki bodo v šolskem letu 2025/26 obiskovali 1. do 3. razred.
Opisi dejavnosti za učence, ki bodo v šolskem letu 2025/26 obiskovali 4. do 5. razred.
Opisi dejavnosti za učence, ki bodo v šolskem letu 2025/26 obiskovali 6. do 9. razred.
SPLETNA PRIJAVA:
Prijava za učence, ki bodo v šolskem letu 2025/26 obiskovali 1. do 3. razred.
Prijava za učence, ki bodo v šolskem letu 2025/26 obiskovali 4. do 5. razred.
Prijava za učence, ki bodo v šolskem letu 2025/26 obiskovali 6. do 9. razred.
Prijavnice (tiskana verzija):
NAMEN RAP
Temeljni namen razširjenega programa osnovne šole je vsem učencem omogočiti pogoje za spodbudno učno okolje, ki jim omogoča zdrav in celosten osebni razvoj. V pogojih spodbudnega učnega okolja celostni razvoj učencev sledi njihovim individualnim zmožnostim, interesom, talentom in potrebam, ob smiselnem upoštevanju njihovih individualnih želja in pričakovanj. Učenci spoznavajo in prepoznavajo lastne sposobnosti, osebnostne značilnosti in interese, s čimer jim pomagamo pri izbiri poklica oz. nadaljnje izobraževalne poti.
Razširjeni program osnovne šole omogoča učno okolje za poglobljeno spoznavanje učencev in prispeva k medsebojnemu sodelovanju in razvijanju kakovostnih odnosov med strokovnimi delavci[1] in učenci, kar pomembno pripomore k večji motiviranosti obojih za doseganje ciljev osnovnošolskega programa v celoti.
Razširjeni program osnovne šole je treba razumeti kot komplementarni del obveznega programa, ker je mogoče namene in cilje tako enega kot drugega uresničevati samo v njuni povezanosti. Namen dejavnosti razširjenega programa je med drugim nadgraditi, dopolniti ali povezati cilje, ki so pomembni in potrebni za individualni razvoj posameznega učenca ali izhajajo iz specifike šole, okolja oziroma časa.
Vsebinska področja razširjenega programa z upoštevanjem načel razširjenega programa predstavljajo pomembno vlogo pri zagotavljanju spodbudnega učnega okolja za učence, ki se iz različnih razlogov srečujejo z večjimi izzivi pri opismenjevanju, usvajanju znanja in doseganju standardov znanja v osnovnošolskem izobraževanju. Z vsebinami, načeli in dejavnostmi razširjenega programa ustvarjamo varno učno okolje tudi za učence s posebnimi potrebami, učnimi težavami, jezikovnimi ovirami in kulturnimi različnostmi ali za učence iz socialno in ekonomsko prikrajšanega okolja. Razširjeni program omogoča razvijanje posebnih talentov in nadarjenosti učencev, ki zmorejo in želijo doseči več, kot jim šola lahko omogoči v okviru obveznega programa.
Namen razširjenega programa je učencem omogočati spoznavanje raznolikih možnosti za kakovostno in zdravo preživljanje ter samostojno načrtovanje prostega časa, saj kakovost preživljanja prostega časa pomembno vpliva na fizično, čustveno in duševno zdravje ter razvoj učencev.
Z razširjenim programom osnovna šola prispeva k:
- nadgrajevanju in poglabljanju ciljev obveznega programa osnovne šole na drugačne načine,
- doseganju ciljev razširjenega programa,
- spoznavanju individualnih značilnosti in potreb učencev,
- večji izbirnosti in participaciji učencev, ki se aktivno vključujejo v načrtovanje in izvajanje dejavnosti,
- razvijanju različnih učenčevih interesov, spretnosti in znanja,
- razvijanju ustvarjalnosti učencev,
- razvijanju kritičnega mišljenja,
- razvijanju sodelovanja in sodelovalnega učenja,
- razvijanju digitalnih veščin,
- razvijanju učnih in delovnih navad,
- spodbujanju skrbi za telesno in duševno zdravje ter dobre odnose,
- spodbujanju kulturno-umetnostne vzgoje,
- spodbujanju odgovornega odnosa do sebe in okolja ter za dejavno vključevanje v demokratično družbo,
- ozaveščanju o pomenu in strategijah uravnavanja čustev, misli in vedenja,
- ozaveščanju o pomenu trajnostne naravnanosti in ohranjanja naravnega okolja,
- spodbujanju kakovostnega preživljanja prostega časa,
- spodbujanju karierne orientacije.
CILJI RAZŠIRJENEGA PROGRAMA
Cilji razširjenega programa usmerjajo k načrtovanju vsebine in izvedbi dejavnosti na ravni šole in na ravni posameznega učenca.
Cilji razširjenega programa na ravni šole:
- smiselna in kakovostna nadgradnja obveznega vzgojno-izobraževalnega programa osnovne šole, skladno s potrebami in interesi učencev, pogoji šole ter možnostmi ožjega in širšega okolja;
- zagotoviti spodbudno, inkluzivno, ustvarjalno in varno učno okolje za učenje, igro, druženje, sprostitev ali počitek v času pred izvedbo obveznega programa, med njo ali po njej;
- ustvariti pogoje za uspešno samostojno ali sodelovalno učenje in pripravo učenk in učencev na pouk (opravljanje šolskih in domačih nalog ter drugih učnih obveznosti);
- ponuditi učencem pester in raznolik nabor dejavnosti z vseh področij razširjenega programa;
- omogočiti dostop do širokega izbora različnih učnih sredstev in pripomočkov (didaktična sredstva, informacijsko-komunikacijska tehnologija) ter raznolikih učnih virov (tiskani, digitalni itd.);
- zagotoviti skupinsko ter individualno podporo in usmerjanje učencev pri vključevanju v dejavnosti razširjenega programa od aktivnega načrtovanja do sodelovanja pri izvajanju ter spremljanju in evalvaciji (formativno spremljanje);
- zagotoviti interdisciplinarnost med vsebinami posameznih področij.
Cilji razširjenega programa na ravni učencev:
- glede na lastne potrebe, interese in cilje izbirajo dejavnosti razširjenega programa;
- razvijajo zmožnosti za razumevanje in uravnavanje procesov lastnega učenja ter se usposabljajo za izbiro svoje nadaljnje izobraževalne poti in vseživljenjsko učenje;
- razvijajo delovne navade, znanje in veščine, ki so ključne za njihovo učno in siceršnjo uspešnost;
- razvijajo različne vrste pismenosti, večjezičnost in zmožnosti sporazumevanja v različnih jezikih;
- usvajajo znanje in veščine prve pomoči ter se usposabljajo za ustrezno odzivanje in za samopomoč v stresnih okoliščinah;
- kakovostno preživljajo svoj prosti čas ter razvijajo zdrav življenjski slog (npr. zdravo prehranjevanje, gibanje itd.);
- razvijajo socialno-komunikacijske veščine (veščine sodelovanja in upoštevanja drugih);
- razvijajo veščino samoregulacije (samozavedanje, aktivno poslušanje, empatijo, zmožnost samoobvladovanja, nadzor jeze itd.);
- usvajajo znanje in spoštljiv odnos do lastne kulture ter nacionalne in svetovne kulturnoumetniške dediščine.